Всеукраїнська Спілка Виробників Будматеріалів рішуче виступає проти планів підвищення вантажних тарифів «Укрзалізниці», які, за інформацією зі ЗМІ, можуть зрости на 40%. Таке рішення є неприпустимим в умовах війни та загального економічного виснаження, адже воно запустить нову хвилю промислової інфляції, яку сплатить кожен український споживач.
Будівельна галузь є ключовою для відновлення країни, проте зростання вартості залізничних перевезень автоматично призведе до подорожчання цементу, цегли, металевих виробів, щебеню та інших базових матеріалів. Це означає, що дорожчими стануть не лише будівництво житла та соціальних об’єктів, але й відбудова зруйнованої інфраструктури, яка є державним пріоритетом.
Сьогодні підприємства вже масово переходять на автотранспорт, рятуючись від непередбачуваних рішень «Укрзалізниці». Якщо тарифи зростуть ще, залізниця взагалі втратить вантажопотік будівельних матеріалів, а галузь буде змушена повністю відмовитися від залізничної логістики. Це не лише зруйнує економічний баланс між видами транспорту, але й створить додаткове навантаження на автомобільні дороги, що потребуватиме нових бюджетних витрат.
Підвищення тарифів посилює ціновий тиск на внутрішньому ринку. Українські виробники, особливо з центральних та прифронтових регіонів, змушені транспортувати продукцію на сотні кілометрів до західних областей, де вони вже конкурують із дешевшими імпортними матеріалами з Польщі, Угорщини чи Румунії. За таких умов навіть державні програми відновлення втрачають сенс, адже українська продукція стає економічно неконкурентною.
Фактично, підвищення тарифів не має економічного підґрунтя. Це фіскальний механізм вилучення коштів із реального сектору, який і так тримає економіку на плаву. Удар буде завдано насамперед по чесних виробниках і платниках податків, тоді як нелегальний імпорт та контрабанда залишаться поза контролем.
Президент Всеукраїнської Спілки Виробників Будматеріалів, зазначив:
«Підвищення залізничних тарифів у нинішніх умовах — це прямий шлях до зростання цін на будівельні матеріали, скорочення виробництва і втрати робочих місць. В умовах війни та відбудови держава має підтримувати промисловість, а не ставити її на коліна. Ми закликаємо Уряд України та Міністерство розвитку громад та територій України зупинити будь-які спроби тарифного тиску на промисловість. Зараз не час заробляти на бізнесі — зараз час відновлювати країну».
Всеукраїнська Спілка Виробників Будматеріалів наголошує, що будь-яке зростання залізничних тарифів — це удар по українському споживачу, який у результаті сплачує більше за кожен кілограм цементу чи цегли. Така політика лише підсилює інфляційні ризики, стримує інвестиції у відновлення та підриває довіру бізнесу до державних інститутів. Закликаємо Уряд України проявити державницьку відповідальність і відмовитися від планів підвищення залізничних вантажних тарифів принаймні у найближчі роки, забезпечивши передбачуваність логістичних умов для промисловості.

